دی وی دی فابریک - اسمارت آپشن smartoption

ساخت وبلاگ

هنگامی که پدربزرگ شما یک کودک بود، تمام ماشین‌ها دارای سه پدال بودند و انتقال نیرو به صورت دستی انجام می‌شد و رانندگان مجبور بودند نحوه کار با کلاچ را یاد بگیرند. اما امروزه، طیف وسیعی از سیستم‌های انتقال نیرو وجود دارند که هر کدام دارای نقاط مثبت و منفی خاص خود هستند. یادگیری معنای همه کلمات اختصاری و توصیف‌های امروزی می‌تواند دشوار باشد، اما عملکرد این سیستم‌های مکانیکی انتقال نیرو بسیار پیچیده در حقیقت نسبتا ساده هستند.

بیایید پرونده مربوط به سیستم‌های انتقال نیرو را باز کنیم و بررسی کنیم که چه عواملی باعث شده است هر یک از آنها منحصر به فرد باشند. البته هر کدام از سیستم‌ها را می‌توان با استفاده از شیفتر دنده کنترل کرد و نحوه قرار گیری این شیفتر دنده بر کارآیی آن تاثیری نخواهد داشت و گیربکس‌های مختلف عملکرد مخصوص به خود را خواهند داشت.

Type of transmission system and how it works

 

انتقال نیرو به صورت دستی

ساده‌ترین و قدیمی‌ترین نوع سیستم انتقال نیرو که هنوز هم به طور قابل اعتمادی مورد استفاده قرار می‌گیرد سیستم انتقال نیرو به صورت دستی است. این جعبه دنده از یک کلاچ اصطکاکی که زیر پای راننده قرار دارد کنترل می‌شود و برای اتصال انرژی چرخشی موتور به شفت ورودی سیستم انتقال نیرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجا، یک مجموعه ثابت چرخ دنده‌ها با استفاده از چرخ دنده و گیرنده چرخ دنده متصل به شفت که توسط دست راست راننده کنترل می‌شوند (و یا در برخی کشورها با دست چپ) شروع به کار می‌کنند.

این سیستم انتقال نیرو در طول سالها تحت عنوان نام‌های مختلفی شناخته شده است. دستی، شفت چسبنده، استاندارد، سه، چهار، پنج یا شش سرعته، اما فارغ از نام آنها، این حقیقت غیرقابل انکار است که سیستم انتقال نیرو دستی حداقل در ایالات متحده به یک گزینه منسوخ تبدیل شده است. در مدل‌های جدید کمتر از این سیستم‌های انتقال نیرو استفاده می‌شود و به نظر می‌رسد که درصد بیشتری از مردم رانندگی با این سیستم‌ها را فراموش کرده‌اند.

فارغ از چشم انداز آنها در آینده، سیستم‌های انتقال نیرو دستی دارای مزایای فراوانی نسبت به گزینه‌های جدید و پیچیده‌تر هستند. سادگی اهرم تغییر دنده به این معناست که آنها نسبت به هر سیستم انتقال دیگری، کمتر به تعمیرات گران قیمت نیاز دارند و اگر آنها مشکلی داشته باشند، احتمالا ارزان و راحت قابل تعمیر است. این سیستم‌ها به راحتی خراب نمی‌شوند و از ابتدا تا انتهای عمر یک خودرو می‌توانند کارآیی داشته باشند و خراب نشوند.

برای چندین دهه، این استاندارد تنها انتخابی بود که در دسترس قرار داشت و تقریبا در هر مسابقه، تمام ماشین‌های ورزشی مجهز به این سیستم بودند. در سال‌های اخیر، این سیستم‌های دستی جای خود را به سیستم‌های دوکلاچ یا نیمه اتوماتیک در بسیاری از خودروهای با عملکرد بالا داد. با این حال، آنها هنوز هم عملکرد بهتری نسبت به اکثر سیستم‌های اتوماتیک و تقریبا تمام سیستم‌های انتقال CVT ارائه می‌دهند. در زمینه بهره وری سوخت نیز داستان مشابه است. تا همین اواخر، رانندگانی که از سیستم‌های انتقال نیرو دستی بهره می‌بردند، به طور قابل توجهی شاهد کاهش مصرف سوخت خودروی خود بودند. خودروهای اتوماتیک، با افزایش تعداد چرخ دنده‌ها، اکنون این شکاف را به میزان قابل توجهی کاهش داده‌اند.

علاوه بر سادگی ذاتی این سیستم‌های انتقال نیرو عملکرد و بهره وری سوخت، شاید مهمترین نکته در خصوص استفاده از این سیستم‌ها لذت رانندگی با استفاده از آنها است. برای علاقه مندان واقعی به رانندگی، هیچ چیز نمی‌تواند با لذت تعویض دنده به طور دستی در زمان مناسب در حین رانندگی قابل مقایسه باشد. در مقاله بعدی در مورد انواع دیگر سیستم‌های گیربکس توضیحاتی خواهیم داد و شما را با کارکرد آنها آشنا خواهیم کرد.

 
دی وی دی فابریک - اسمارت آپشن smartoption...
ما را در سایت دی وی دی فابریک - اسمارت آپشن smartoption دنبال می کنید

برچسب : شیفتر دنده, نویسنده : محیا یوسفی smartoption بازدید : 142 تاريخ : دوشنبه 27 اسفند 1397 ساعت: 13:03

شما می‌توانید با اضافه کردن امکانات و آپشن‌های مختلفی بر روی اتومبیل خود آن را برای استفاده راحت‌تر کنید و یکی از این آپشن‌ها جک برق صندوق عقب است. با نصب این جک برقی بر روی صندوق عقب خودروی خود از داخل اتاق و یا با استفاده از ریموت کنترل می‌توانید صندوق عقب ماشین خود را باز و یا آن را ببندید. این جک برقی به شما این امکان را خواهد داد تا اندازه مورد نیاز درب صندوق عقب خودروی خود را باز کنید.

 

جک برقی صندوق عقب، گزینه لوکسی که پا را فراتر از بودجه شما نمی‌گذارد

هنگام ساخت یک ماشین سفارشی، ملاحظات جدی و برنامه ریزی برای راحتی باید در لیست جزئیات مهم اولیه، مورد توجه قرار بگیرد. این جمله کاملا روشن است، اما گاهی اوقات جزئیات مهم در پایان پروژه نادیده گرفته می‌شوند. با این حال، تصمیم گیری در مورد نصب برخی از ابزارها و لوازم جانبی در داخل کابین و روکش صندلی‌ها و یا رنگ آمیزی آن می‌تواند یک پروژه سرگرم کننده را به یک عملیات پردردسر تبدیل کند. اجازه ندهید این اتفاق برای شما رخ دهد. قبل از اقدام به رنگ آمیزی آپشن‌هایی که نیاز به سوراخ‌کاری دارند مانند جک برقی صندوق را نصب کنید. هنگامی که عملیات رنگ آمیزی به پایان رسید اقدامات مربوط به سوراخ‌کاری، برش، و پیچ و خم کردن اجزا می‌تواند به یک بخش دلهره آور از پروژه شما تبدیل شود.

electrical Jack of trunk

با در نظر گرفتن این عوامل، بیایید نگاهی به یکی از گزینه‌های پس از فروش پرطرفدار امروز بیندازیم. کیت جدید دیجیتالی جک برقی صندوق عقب در واقع یک سوپاپ الکتریکی است. این جک برقی صندوق عقب را می‌توانید در اندازه‌های مختلف به طول‌های 6- 8 یا 10 اینچی در بازار پیدا کنید. هر سه مورد 110 پوند نیروی بالابر ایجاد می‌کنند و همراه با تمام سیم کشی‌ها و سخت افزارهای لازم عرضه می‌شوند. جک برقی با یک بالابر 12 اینچی با 250 پوند نیروی بالابر برای تجهیزات بسیار سنگین را هم می‌توانید برای خودروی خود استفاده کنید.

 

انواع اندازه‌های جک برقی صندوق عقب

برای اهداف ما، ما یک بالابر 10 اینچی انتخاب کردیم، که هنگامی که به طور کامل باز می‌شود به 24?25 اینچ افزایش می‌یابد و زمانی که به طور کامل بسته می‌شود تا 14?25 اینچ کوتاه می‌شود. از آنجا که این بالابرها دارای سوئیچ‌های ساخته شده داخلی هستند، شما نیاز نیست نگران کسی باشید که صندوق عقب را بیش از حد بدون توجه به اندازه کافی آن باز می‌کند. با استفاده از 110 پوند نیروی بالابر، می‌توانید انواع مختلفی از درب‌های صندوق عقب را با استفاده از جک برقی صندوق عقب باز و بسته کنید.

هنگام نصب یکی از این بالابرها، نکاتی زیادی وجود ندارند که باید در نظر داشته باشید. بعد از این که مهم‌ترین تصمیمات را در زمینه فضای مورد نیاز اتخاذ کردید، گام مهم بعدی این است که تعیین کنید کدامیک از این بالابرها با طول مناسب در صورت باز یا بسته شدن به طور کامل برای شما مناسب هستند. این جایی است که شما باید کمی بیشتر دقت کنید و توجه داشته باشید که بازوی بدنه صندوق عقب شما تا چه حد می‌تواند باز شود.

به همین دلیل است که قبل از سفارش جک برقی صندوق عقب برای خودروی خود باید یک برنامه ریزی دقیق انجام دهید و به موارد زیادی توجه داشته باشید. همچنین باید ذکر کنیم که این جک‌های صندوق عقب مناسب برای خودروهای سدان، شاسی بلند و خودروهای هاچ بک هستند. با در نظر گرفتن تمام این موارد قبل از نصب، باید دقت کنید که برای نصب جک برقی به ابزار سوراخ‌کاری نیاز دارید. با این حال، بهتر است با کارشناسان ما در زمینه نصب جک برقی صندوق عقب مشورت کنید تا ببینید که این عملیات تا چه اندازه می‌تواند آسان باشد.

دی وی دی فابریک - اسمارت آپشن smartoption...
ما را در سایت دی وی دی فابریک - اسمارت آپشن smartoption دنبال می کنید

برچسب : جک برق صندوق, نویسنده : محیا یوسفی smartoption بازدید : 185 تاريخ : يکشنبه 19 اسفند 1397 ساعت: 14:12

محصولات چراغ جلو

آیا به دنبال تعویض چراغ‌های جلو در خودروی خود هستید یا فقط می‌خواهید از یک مجموعه چراغ جلوی جدید استفاده کنید؟ مشکلی نیست! ما یک سری چراغ‌های استاندارد خودرو و برخی از سبک‌های جدید رایج را ارائه می‌دهیم که ممکن است شما دوست داشته باشید! با کلیک بر روی کاتالوگ آنلاین ما و یا با تماس با کارشناسان ما، با پوشش‌ها و مدل‌های جدید چراغ جلوی خودروی ما آشنا شوید. ما مطمئن هستیم که شما مجموعه‌ای از چراغ‌های جلو که مدنظر دارید را پیدا خواهید کرد. اگر به دنبال یک گزینه با امکان تعویض ساده هستید یا می‌خواهید ویژگی‌های خودرو، کامیون و SUV خود را برجسته کنید، ما می‌توانیم به شما کمک کنیم. خرید یک مجموعه جدید از هدلایت از شرکت ما می‌تواند یک گزینه آسان و ارزان برای شما باشد. هر چه که در نظر دارید را ما با قیمت پایین و عمده به شما عرضه می‌کنیم!

Tips on car headlights

راهنماهای خرید چراغ‌های جلو

 

انتخاب بهترین گزینه چراغ جلو برای خودروی شما

علاوه بر چراغ ترمز، چراغ‌های جلو از جمله مهمترین ویژگی‌های ایمنی وسیله نقلیه شما هستند. چراغ‌های جلو به شما این امکان را می‌دهند که جاده را به وضوح ببینید و در طول شب و شرایط آب و هوایی نامناسب بسیار حیاتی خواهند بود. اما در نهایت اگر چراغ‌های خودروی شما آسیب ببینند، شما باید آماده تعویض آنها باشید. قبل از اینکه به نزدیک‌ترین مغازه بروید، باید بدانید که کدامیک از چراغ‌های جلو برای ماشین شما مناسب هستند.

 

کدامیک از لامپ‌های خودرو برای ماشین شما مناسب هستند؟

اگر این اولین بار است که لامپ‌های جلوی اتومبیل خود را تعویض می‌کنید، به احتمال زیاد لامپ شما هالوژن است. امروزه لامپ‌های هالوژن شایع‌ترین گزینه مورد استفاده هستند و معمولا از 400 تا 600 ساعت عمر می‌کنند. آنها در واقع دارای انواع مختلفی هستند. اگر می‌خواهید دقیقا بدانید لامپ خودروی شما از چه نوعی است، باید لامپ را از سوکت جدا کنید و مدل لامپ را بخوانید، که بر روی پایه آن نوشته شده است.

در ضمن، بیشتر صاحبان خودرو به سادگی می‌توانند لامپ فعلی خودروهای خود را تعویض کنند. با این حال، این امکان وجود دارد که اگر فکر می‌کنید نور چراغ‌های جلو در اتومبیل شما در مقایسه با آنچه که انتظار دارید کم نور است، به دنبال ارتقاء و به روز رسانی آن باشید.

 

کدام نوع از چراغ‌های جلو را باید خریداری کنم؟

هنگامی که چراغ‌های جلوی خودروی شما نیاز به تعویض دارند، انواع مختلفی وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید. گزینه‌های موجود در اینجا ذکر شده‌اند:

 

چراغ‌های هالوژن

چراغ‌های هالوژن امروزه به عنوان یک گزینه رایج استفاده می‌شوند زیرا ارزان بوده و به آسانی نصب می‌شوند. با نگهداری مناسب، آنها می‌توانند تا 1000 ساعت عمر داشته باشند، اگر چه اشکال آنها این است که نسبت به سایر انواع چراغ‌های خودرو کم نورتر هستند.

halogen lights

چراغ‌های زنون

اگر شما خودروهایی را در خیابان می‌بینید که چراغ‌های سفید مایل به آبی دارند، پس آنها قطعا چراغ‌های زنون دارند. این چراغها امروزه محبوب شده‌اند؛ چرا که آنها نور بیشتری دارند که در نتیجه چشم انداز محیطی شما را بهبود می‌بخشند و به شما در دیدن فاصله‌های دور کمک می‌کنند. از آنجا که آنها پر نورتر از چراغ‌های هالوژن هستند، راننده قادر به دیدن بهتر رنگ‌ها به خصوص در شب خواهد بود. یکی دیگر از مواردی که رانندگان در مورد چراغ‌های زنون دوست دارند این است که آنها می‌توانند تا 2000 ساعت عمر کنند و فقط به یک چهارم توان چراغ‌های هالوژن نیاز دارند. تنها نقطه ضعف چراغ‌های زنون این است که گران هستند.

 

سیستم‌های سازگار نورپردازی در چراغ‌های جلو

سیستم‌های نورپردازی جلو در واقع “چراغهای هوشمند” هستند زیرا قادرند در موقعیت‌های مختلف تنظیم شوند. آنها نور فوق العاده‌ای را ارائه می‌دهند و الگوی روشنایی را بسته به سرعت خودرو و شرایط جاده‌ای تغییر می‌دهند. تارشدگی بیش از حد در چراغ‌های AFS مشکل خاصی به حساب نمی‌آید، زیرا آنها توسط یک کامپیوتر تنظیم می‌شوند. یکی دیگر از قابلیت‌های مهم در مورد این چراغ‌های جلو این است که آنها توسط کامپیوتر به گونه‌ای تنظیم می‌شوند که نور بیشتر را به محلی که بیشتر مورد نیاز است منتقل کنند. مشکل چراغ‌های جلو AFS این است که آنها از لامپ‌های هالوژن استفاده می‌کنند و همچنین گرانتر از چراغ‌های زنون هستند.

 

چراغ‌های دیود نوری

چراغ‌های LED مانند چراغ‌های AFS، دارای سیستم‌های روشنایی تطبیقی هستند چرا که آنها با کمک یک کامپیوتر نور را به محلی منتقل می‌کنند که بیشتر مورد نیاز است. اگرچه آنها بسیار شبیه به چراغ‌های AFS عمل می‌کنند، چراغ‌های LED به قدرت بسیار کمتری نیاز دارند. از آنجایی که آنها از قدرت کمتری استفاده می‌کنند، آنها تقریبا هیچ گرمایی تولید نمی‌کنند، بنابراین هیچ امکانی وجود ندارد که حتی اگر به طور مداوم استفاده شوند، بیش از حد گرم شوند.

علاوه بر این، چراغ‌های LED در حدود 30،000 ساعت عمر مفید دارند که طولانی‌تر از هر نوع چراغ جلوی دیگری است. تنها موردی که باید در نظر داشته باشید این است که چراغ‌های جلو LED بسیار گران هستند. چراغ‌های جلو در واقع می‌توانند تفاوت بین ایمنی و حوادث جاده‌ای را رقم بزنند. از آنجا که این موارد اجزای مهمی هستند، باید گزینه درست را انتخاب کنید که نیازهای شما را برآورده کند.

دی وی دی فابریک - اسمارت آپشن smartoption...
ما را در سایت دی وی دی فابریک - اسمارت آپشن smartoption دنبال می کنید

برچسب : هدلایت, نویسنده : محیا یوسفی smartoption بازدید : 109 تاريخ : دوشنبه 13 اسفند 1397 ساعت: 14:59

اجزاء ویدیویی مولتی مدیا در ماشین

تمامی سیستم‌های مولتی مدیا فابریک ماشین حداقل به یک جزء مربوط به ویدیو نیاز دارند، اما در اختیار داشتن ویژگی‌های بسیار بیشتر نیز ممکن است. بعضی از تجهیزات این سیستم‌ها به صورت زیر هستند.

پخش کننده ویدیو: این آسان‌ترین راه برای تبدیل کردن سیستم صدای ماشین به سیستم پخش ویدیو است. پخش کننده‌های ویدیویی Double DIN دارای بزرگ‌ترین صفحه‌های نمایش هستند، اما می‌توان صفحه‌های مناسبی را در انواع دیگر آنها نیز پیدا کرد. بعضی از پخش کننده‌های ویدیویی فقط دستگاه پخش دارند و به صفحه نمایش مجهز نیستند و برای استفاده باید به آنها یک صفحه نمایش جداگانه متصل نمود.

Multimedia car devices

صفحه‌های نمایش باز شونده: این صفحه‌های نمایش به سقف ماشین متصل می‌شوند و در زمان استفاده به سمت پایین باز می‌شوند. آنها معمولا به این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرند که تمامی مسافرین ماشین بتوانند در عین حال یک ویدیو را تماشا کنند.

صفحه‌های نمایش موجود در جاسری: این نمایشگرها در جاسری‌های صندلی راننده و شاگرد جای می‌گیرند. آنها به مسافرین عقب اجازه می‌دهند یک ویدیو را به صورت همزمان نگاه کنند یا اینکه به تماشای ویدیوهای مختلف بنشینند.

نمایشگرهای قابل حمل: این نمایشگرها با سیستم چندرسانه ماشین ادغام نمی‌شوند، اما بسیار راحت‌تر هستند. بعضی از نمایشگرهای قابل حمل را می‌توان با سیستم مولتی مدیا ماشین ادغام کرد و سپس برای راحتی بیشتر از جای خود درآورد و مورد استفاده قرار داد. بعضی از این نمایشگرها مجهز به وای فای و بلوتوث هستند.

اگرچه پخش کننده به عنوان قلب تمامی سیستم‌های پخش صدا شناخته می‌شود، اما می‌توان آن را به عنوان پخش کننده ویدیویی نیز به کار برد. بعضی از سیستم‌های دارای یک DIN دارای نمایشگرهای ال سی دی کوچک یا صفحه‌های خم شونده بزرگ و همچنین بسیاری از دستگاه‌های دارای دو DIN شامل صفحه‌های بزرگ‌تر و باکیفیت‌تر هستند.

پخش کننده‌های مولتی مدیا به ورودی و خروجی ویدیویی نیاز دارند تا بتوانند منابع ویدیویی بیشتری را پشتیبانی کنند. بعضی از پخش کننده‌های ویدیویی نیز قابلیت کار کردن با هدفون را دارند، که در مورد ابزارهای مولتی مدیا می‌تواند بسیار مفید باشد.

car Multimedia

 

منابع مولتی مدیا ماشین

علاوه بر تجهیزات صدا و ویدیو، تمامی سیستم‌های مولتی مدیا ماشین به یک یا چند منبع صدا یا ویدیو نیاز دارند. این منابع می‌توانند بسیار متنوع باشند، اما رایج‌ترین آنها به این صورت هستند:

  • پخش کننده سی دی
  • پخش کننده DVD
  • پخش کننده بلوری
  • پخش کننده‌های سازگار با MP3/WMA
  • سرورهای چندرسانه‌ای
  • کنسول‌های گیمینگ
  • تلویزیون وایرلس
  • رادیوی اینترنتی
  • تلویزیون قابل حمل

همچنین می‌توان از iPod، گوشی‌های هوشمند، تبلت، لپ تاپ یا دستگاه‌های دیگر استفاده کرد. بعضی از پخش کننده‌ها مخصوص کار کردن با iPod طراحی می‌شوند و دستگاه‌های دیگر دارای چندین ورودی دیگر هستند تا سیگنال‌های صدا و ویدیو را دریافت کنند.

خلاصه بحث

درست کردن یک سیستم مولتی مدیا ماشین می‌تواند به دلیل اجزاء زیاد بسیار پیچیده باشد و به همین دلیل شاید بهتر باشد که آنها را به صورت تکی در نظر بگیرید. اگر یک سیستم صدای خوب درست کنید، احتمالا می‌توانید تجهیزات ویدیویی را به شیوه‌ای مناسب به آن بیافزایید. با این حال، شاید باید قبل از هر کاری به خوبی فکر کنید. اگر قصد دارید سیستم صدا برای خود دست و پا کرده و بعدا تجهیزات ویدیویی را به آن اضافه کنید، شاید بهتر است از یک پخش کننده ویدیو استفاده کنید.

به همین صورت، فکر کردن به منابع رسانه‌ای مورد نظر در زمان سر هم کردن سیستم صدا می‌تواند بسیار کارساز باشد. اگر می‌خواهید از سرورهای رسانه‌ای استفاده کنید، تلویزیون وایرلس ببینید یا به بازی کردن بپردازید، بهتر است به فکر دستگاهی باشید که ورودی کافی برای تمامی این‌ها را دارا است.

دی وی دی فابریک - اسمارت آپشن smartoption...
ما را در سایت دی وی دی فابریک - اسمارت آپشن smartoption دنبال می کنید

برچسب : مولتی مدیا, نویسنده : محیا یوسفی smartoption بازدید : 128 تاريخ : يکشنبه 5 اسفند 1397 ساعت: 16:07